virtual motion LAB
Wydarzenie odbędzie się w ramach projektu badawczo-artystycznego pt. „Wirtualne doświadczenie: potencjał technologii motion capture i nowych form ekspresji w cyfrowej przestrzeni”, realizowanego w Instytucie Fotografii i Multimediów ASP w Łodzi. Zespół artystów – wykładowców i studentów – pracuje z technologią motion capture, środowiskami 3D oraz rzeczywistością wirtualną, aby zbadać, jak współczesne narzędzia cyfrowe zmieniają sposób dokumentowania, interpretowania i prezentowania performansu. Dokumentacja performansu przestaje być jedynie archiwum, a staje się polem twórczej ingerencji.
Projekt obejmuje rejestrację działań performatywnych, ich cyfrową analizę oraz eksperymentalne przekształcanie poprzez zmianę skali, przestrzeni i formy prezentacji. Poprzez użycie VR performans może zostać przeniesiony do nowych kontekstów – powiększony, zminiaturyzowany, zdekonstruowany lub osadzony w całkowicie wirtualnych scenach.
Zaprezentowane zostaną efekty dotychczasowej pracy badawczej: zestaw 5 performansów wykonanych na żywo oraz ich wersje w VR (na które składają się dokumentacje motion capture, wizualizacje 3D i interaktywne doświadczenia VR.)
Odbiorcy będą mogli porównać doświadczenie tradycyjnie pojmowanego performansu z jego wirtualną interpretacją oraz wziąć udział w testach percepcji, które stanowią część projektu.
Wydarzenie odbędzie się w trzech jednakowych odsłonach.
Każda składa się z części performatywnej live oraz części doświaczenia performatywnego w VR.
Start:
GODZ. 13:00,
II tura - godz. 15:00,
III tura - godz. 16:30.
Ilość miejsc ograniczona – obowiązują zapisy mailowe:
mail: virtualmotionlab@gmail.com
Czas trwania:
- część performatywna na żywo – ok. 20 min.
- część performatywna w VR – ok. 30 min.
- wypełnienie ankiety przez uczestników – ok. 7 min.
Część performansów będzie odbywać się w sali wymagającej zdjęcia obuwia.
Autorzy performansów live i w VR:
Problem Trzech Ciał / Franciszek Ammer
It’s ok (even better) / Agnieszka Chojnacka
Kroki / Paweł Giza
Tunel / Dominika Sadowska
Ptak / Magdalena Skotnicka
Wykonanie wszystkich performansów:
Magdalena Skotnicka
Motion capture: Borys Górski
Modelowanie przestrzeni 3d: Piotr Kusiak, Mikołaj Nowosad
Identyfikacja wizualna wydarzenia: Paweł Giza
Zespół badawczy:
mgr Franciszek Ammer, dr hab Dominika Sadowska, dr Agnieszka Chojnacka, mgr Paweł Giza, Borys Górski, Piotr Kusiak, Klaudia Napieraj, Anna Ligęza, Mikołaj Nowosad
„Virtual Motion Lab” stanowi część projektu w statutowego realizowanego w Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi w roku 2025.
